Doorgaan naar hoofdcontent

Pepernoten in juli...

Ik liep op een normale zaterdagmiddag in augustus de Appie binnen en tot mijn verbazing lagen er al chocoladeletters, pepernoten, kerstballen en nog veel meer eten/spullen voor de feestdagen in december. Nog een leuk feitje: een vriendin van mij ging een week later de HEMA binnen en ze dacht: ‘Laat ik een chocoladeletter kopen!´ Ze bleek de allereerste dit jaar te zijn: mijn vriendin ging met de letter op de foto en ze mocht hem gratis meenemen! Toen ze me dit verhaal vertelde moest ik echt heel hard lachen, maar eigenlijk voelde het toch een beetje raar… Ik bedoel, ga me niet vertellen dat een van jullie al een chocoladeletter heeft gekocht in juli/augustus! Ik was aan het brainstormen voor een artikel en toen moest ik opeens aan haar verhaal denken! Ik wist meteen dat ik hier een artikel over ging schrijven..

Het is zo dat de meeste mensen over het algemeen vinden dat augustus een beetje vroeg is om pepernoten in de winkels te leggen en dat vind ik helemaal waar. Waarschijnlijk verkopen winkels ook niet heel veel pepernoten in augustus. Voor mijzelf was de eerste keer dat ik pepernoten kocht de allereerste schoolweek, september dus. En eigenlijk koop ik pas pepernoten als ‘de Sint’ in het land is. Ondertussen zijn de pepernoten alweer bijna in de opruiming, want het is morgen 5 december. De kerstspullen vond ik helemaal vroeg dit jaar, ze kwamen namelijk gelijk met de sinterklaasspullen. Alsof iemand in juli zijn kerstboom opzet. Bij ons thuis zetten we kerstboom meestal het weekend na Sinterklaas op of soms zelfs het weekend daarna. Dit verschilt natuurlijk heel erg per persoon, ik ken namelijk genoeg mensen die hem allang hebben staan. Maar ik ken werkelijk niemand die zijn of haar kerstboom al had staan in juli. En ondanks dat het heel lekker en gezellig is, al die sinterklaas- en kerstspullen, zeg dat ik het volgend jaar wel midden september mag zijn in plaats van eind juli!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie hiervan vinden! Laat zeker even een reactie achter!

Lynn Gillisse, 2g1


Reacties