Doorgaan naar hoofdcontent

Bert en Bart bezoeken de kantine


Bert en Bart verlaten hun balie en halen herinneringen op aan de examenstunt. 

Ha Bert en Bart, we meet again! Wat leuk om jullie weer te zien. Nog steeds te vinden op de balie van de Mediatheek, zie ik?

Bart: Ja, we hebben nog geen enkele reden gevonden om te verhuizen. Er gebeurt hier ook zo veel!

Bert: Haha, je zei ‘niet’..

Bart: Nee hoor, dat zei ik niet.

Bert: Ja wél en nu zeg je het nóg een keer! 

Bart: …. Oh ja! Haha, wij zijn grappig. 


We zijn trouwens ondertussen wél bij de kantine geweest. Erg leuk! Maar ik vind nietjes toch lekkerder dan al die groene en rode dingen.

Bert: Ik niet hoor, die groene dingetjes zijn een stuk sappiger dan nietjes.

Nou, het is duidelijk dat jullie geen interviewer nodig hebben. Ik kom er bijna niet tussen! Komen jullie überhaupt wel eens van jullie balie af?

Bert: Nou, nog niet heel vaak. Al is Bart wel op onderzoek uit gegaan naar dat paarse spul beneden de balie. Schijnt vloerbedekking te heten...

Bart: Dat was écht spannend! Lekker zacht en kriebelig dat paarse spul. Ik heb trouwens ook Linda even van dichtbij gezien. Ze heeft inderdaad laagtevrees. Volgens mij heb ik trouwens hoogtevrees, ik kreeg allemaal gekke kriebels in mijn buik.

Wat een avonturen weer! Wat vonden jullie trouwens van de Examenstunt? Was het niet een beetje te druk voor jullie met al die noodgevallen overal?

Bert: Wat een chaos! We zijn een paar keer van onze balie gevallen, maar gelukkig was Petra P. er steeds om ons te helpen. Ook wij kwamen er dus niet zonder kleurscheuren van af.

Nou, ik zie er niks meer van, hoor. Jullie wonden zijn gelukkig mooi geheeld. Hebben jullie nog leuke plannen de komende tijd?

Bart: We willen wel iets meer van de school zien. De schoolkantine was erg leuk, dus we zijn benieuwd wat er nog meer te beleven valt. En in de zomervakantie gaan we lekker op reis, daar hebben we erg veel zin in, hè Bert?

Bert: Héél veel zin! Hopelijk hebben ze daar ook van die groene dingetjes.

Spannend! Tot de volgende keer, Bert en Bart!

Bert en Bart: Tot de volgende keer!

Reacties